«

»

Júl 17

Yamaha sikerek

A kétszeres 250-es motokrossz bajnok Jeremy Martin végre megszerezte az első győzelmét idén. Míg a Yamaha a 2. forduló után a 8. fordulóban is triplázott, azaz a dobogó összes fokát elfoglalta a 250-es Nationalben. (Hegyi András)

Jeremy Martinnak sok gondja volt idén. A szuperkrosszban idén sem lett bajnok: a Keleti-parti 250-es sorozatban csak a 3. helyen zárt az összetettben. Aztán a motokrosszban sem a tervei szerint alakultak a dolgok. A 250-es National első 7 fordulójában nem volt képes győzni, míg csak 3-szor tudott dobogóra állni. Martin beteg volt. Szakított edzőjével, Johnny O’Marával. Míg folyamatosan problémái voltak a motorjával, főleg az első futóművel. Nagyon úgy tűnt, hogy végleg elúszhatnak a bajnoki álmai. A 8. fordulóban viszont már egy új Jeremy Martint láthattunk. Idén először nem levegős első villát használt, hanem visszatért a rúgós teleszkóphoz. A hazai pályájának számító Minnesota-állambeli Spring Creekben – a szülei tulajdonában van a pálya – pedig egy-egy 2. és 1. hellyel végre győzni tudott idén először. Martin a 11. győzelmét ünnepelhette a 250-es Nationalben.
Jeremy Martin Broc Glover, Jeff Emig és Cooper Webb mellett a 4. yamahás lett, aki egymás után legalább 3 idényben is győzni tudott a kiskategóriás Nationalben. Martin 2014 és 2015 után nyert ismét. Martin lett a 25. krosszos a kiskategóriás Nationalben, aki legalább 3 szezonban is diadalmaskodni tudott, míg ő a 20. krosszos, aki legalább 3 egymás utáni szezonban is győzelemre volt képes.
A Yamahának is nagy napja volt. A kaliforniai Glen Helen után Spring Creekben is tarolt a három hangvillás márka. Hiszen a 2. fordulóhoz hasonlóan a 8. fordulóban is csak yamahások állhattak dobogóra. A győztes Jeremy Martin mögött Cooper Webb lett a második, míg az idősebbik Martin fivér, Alex Martin a 3. helyen végzett. Webb tovább növelte az előnyét az összetettben. Jeremy Martin a 3. forduló után ismét feljött a tabella 2. helyére. A Yamaha pedig a Honda és a Kawasaki mellett a 3. márka lett, amely egy szezonban legalább 2 triplázásra volt képes. A Honda 1989-ben kétszer, a Kawasaki 2007-ben 3-szor, 2011-ben 4-szer triplázott.
A Yamaha emellett az egymás utáni 4. győzelmét aratta. Ilyenre utoljára 1979-ben került sor. A Yamaha rekordja 5 egymást követő siker, amelyet 1977-ben ért el. Az abszolút rekordot a Kawasaki tartja, amely 2011-ben mind a 12 viadalt megnyerte. A Honda és a Suzuki zsinórban 7-7 győzelemre volt képes egy szezonban. A Honda 1996-ban, míg a Suzuki 1981-ben nyert egymás után hétszer. Míg a KTM eddig csak két egymás utáni diadalra volt képes 2001-ben, 2013-ban és 2015-ben.