«

»

Júl 22

Cairoli ismét a 350-es nyergében

A 8-szoros világbajnok tavaly április után visszaül a 350-es KTM-re. (Hegyi András)

Antonio Cairoli egyértelműen problémákkal küszködik. Régóta. Pontosabban tavaly óta. Folyamatosan keresi a megoldási lehetőségeket arra, hogy ismét olyan formában motorozzon a királykategóriában, mint 2009 és 2014 között, amikor is zsinórban 6-szor volt világbajnok. 2015 májusában váratlanul leszállt a 350-es gépről és átült a 450-es KTM-re. Most 15 hónap után viszont úgy döntött, hogy megint vissza kell térnie ahhoz az SX350F-hez, amellyel a legnagyobb sikereit érte el a karriere alatt.

2015-ben elégedetlen volt Cairoli a 350-es géppel. Azért határozott úgy, hogy megpróbálja a 450-es gépet. Az elején nagyon jónak tűnt a döntés – zsinórban két nagydíjat is megnyert vele – , azonban utána sorra csak a gondok jöttek. A 2015-ös Spanyol GP és a 2016-os Lombardiai GP között Cairoli összesen 20 nagydíjat teljesített a 450-es KTM nyergében. Csak 7-szer állhatott dobogóra, 6 futamgyőzelemre volt képes, míg csak 4-szer tudott győzni. De ami még ennél is rosszabb, hogy szokatlan módon nagyon sokszor megsérült, hibázott, bukott. 2015-ben 5 nagydíjat ki is kellett hagynia a könyök- és a csuklósérülései miatt. 2015-ben a királykategóriás karriere legrosszabb szezonját volt kénytelen elkönyvelni. A 450-es nyergében idén is képes volt 2 nagydíjgyőzelemre, azonban egyáltalán nem lehet elégedett. A szezon rajtja előtt megsérült, míg a Brit GP-n is elszenvedett egy újabb sérülést. A szezon pedig javarészt bukásokkal, hibázásokkal és gondokkal telt el. Cairoli legnagyobb problémája az, hogy nem képes folyamatosan versenyképesen motorozni az idei meglepetés ember, a hondás éllovas Tim Gajser ellenében. Cairoli hiába második a tabellán, 92 ponttal van lemaradva Gajser mögött.

A 450-es géppel Cairoli egyértelműen nem tudott világbajnoki formában motorozni. Csak részsikerei voltak. Nem tudott folyamatosan ugyanolyan versenyképes formában maradni. Amiért tavaly esélytelen volt a yamahás Romain Febvre ellen, míg idén egyelőre a hondás Tim Gajser ellenében is. Pontosan ezért döntött úgy Cairoli és a KTM, hogy ismét megpróbálják a 350-es géppel. Igaz ehhez a döntéshez az is kellett, hogy a 2017-es 350-es géppel elégedett legyen. A szicíliai a nyári szünetben Belgiumban tesztelte az új 350-es KTM-et és a kiszivárgott infók szerint nagyon elégedett volt vele. Ugyebár Cairoli mindig is jobban kedvelte a jobban kezelhető 350-es gépet az erősebb 450-esnél. 2015-ben viszont pont azért ült fel a 450-esre, mert úgy érezte, hogy lóerő hátrányban van a vetélytársakhoz képest. A hétvégi Cseh GP előtt viszont megint változtatott a véleményén, visszatérve a 350-eshez. Egyértelműen újítani akar, ki akarja magát próbálni az új 350-es nyergében annak érdekében, hogy ismét folyamatosan sikeres legyen. Vajon Cairoli képes lesz felgyorsulni a 2017-es SX350F nyergében? Vajon ismét le tudja-e győzni a 450-es japán gépeket?