«

»

Sze 23

Roczen a Hondánál!

A német sztár 3 évre írt alá a világ legnagyobb motorkerékpárgyárához. A cél egyértelmű: ismét csúcsra vinni Amerikában a Hondát. (Hegyi András)

A Honda 2014 óta ismét nagyon komolyan veszi a motokrosszt. Világméretűen. Előbb a világbajnokságon lett ismét teljesen gyári támogatott csapata a Hondának 2014-ben. Majd egy évvel később Amerikában is átvette az irányítást a Honda versenyrészlege, a HRC a Honda első számú csapatánál. Az erőfeszítések pedig nagyon hamar sikert hoztak. A vb királykategóriájában, az MXGP-ben a Honda végre megszerezte az első vb-címét a szlovén Tim Gajser révén. A vb új négyütemű korszakában ugyebár 2003 és 2015 között a királykategóriában sikertelen volt a Honda. Nos, ennek idén vége lett. Ezt várják Amerikában is. Ahol a Honda 2004 óta képtelen nyerni a királykategóriában. A azonban idén mégis sikert ért el, hiszen megszerezte magának az egyik legnagyobb 450-es csillagot, a német Ken Roczent.

A Honda utoljára 2001-ben igazolt le egy igazi 450-es sztárt. 15 évvel ezelőtt a el tudta csábítani Ricky Carmichaelt a Kawasakitól. Carmichael 2002 és 2004 között volt hondás. És sikert sikerre halmozott. Carmichael aztán 2004-ben elhagyta a Hondát és azóta egyetlen bajnoki címre sem volt képes a márka. Az a Honda, amely a mai napig a legtöbbszörös bajnok a motokrossz és a szuperkrossz királykategóriájában. A 250/450 National történetében 13-szoros, míg a 250/450 szuperkrossz történetében 15-szörös bajnok a Honda. Azonban már nagyon régen örülhetett utoljára bajnoki címeknek. A szuperkrosszban 2003-ban volt utoljára bajnok a Honda a királykategóriában – a négyütemű CRF450 még sosem volt szuperkrossz bajnok. Míg az amerikai motokrossz bajnokságban 2004-ben volt utoljára hondás bajnok. Nagyon-nagyon hosszú idő. Főleg a Honda számára. Amely azonban idén egy igazi szupersztárt tudott megszerezni magának. Hiszen a sikerek ellenére Roczen a KTM után a Suzukit is elhagyta. A 3-szoros amerikai bajnok és egyszeres világbajnok Roczen azonban ismét vállalta a nehézségeket. Hiszen nagyon nehéz feladata lesz. Egy vadonatúj CRF450-es géppel kell minél előbb a csúcsra jutnia. És azt a Hondát kell ismét versenyképessé tennie, amely a története leghosszabb negatív sorozatában van.

Roczen és a Honda azonban bíznak egymásban és elsősorban a hosszútávú munkában. Hiszen Roczen és a Honda 3 éves szerződést írt alá. Roczen – aki a Suzukitól hozta magával a svéd szerelőjét, Oscar Wirdemant – először az októberi Moster Energy Kupán mutatkozik be Hondával. Az új Roczen-Honda páros mindkét tagja nagyon elszánt. Roczen ismét készen áll egy teljesen új karrier felépítéséhez. De hát ismerjük Roczent, ő mindig sikeres volt a márkaváltásoknál. Míg a Honda végre rászánta magát arra, hogy egy igazi 450-es menőt csábítson magához. 2005 és 2015 között elsősorban kiskategóriás sztárokban bízott. Akik nem jöttek be. Most viszont Roczen révén hosszú-hosszú idő után egy igazi nagyágyúval készülhet. Roczen társa az amerikai Cole Seely lesz. Seely 2015 óta tagja a gyári Hondának és idén újabb kétéves szerződést írt alá.