«

»

máj 08

A negyedik…

Anderson a 4. krosszos, aki 4 győzelemmel lett bajnok a 250/450 szuperkrossz bajnokságban. (Hegyi András)

Jimmy Ellis
1975-ben egyedülálló szezont mutatott be Jimmy Ellis. Az idény 4 fordulóból állt és mind a négy versenyt Jimmy Ellis nyerte meg a Can-Am nyergében. A királykategóriás szuperkrossz történetében ez az egyetlen idény, amikor valaki hibátlan volt. Nem véletlen, hogy Captain Cobalt neve azóta is fogalom.

Donnie Hansen
Az 1982-es idény egy párbajról szólt. Mister Holeshot és a Bombázó, azaz a gyári hondás Donnie Hansen és a gyári suzukis Mark Barnett párbajozott egymással. A 12 fordulós idényben mindketten 4-4 győzelemre voltak képesek. Ellenben Hansen sokkal kiegyensúlyozottabb volt, mint az 1981-es bajnok. Hansen 7, Barnett 5 dobogóra volt képes. Míg Hansen a 6. helynél egyszer sem végzett hátrébb. Barnett viszont 5 fordulóban is a 6. helynél hátrébb zárt.

Jeff Stanton
Az 1990-es szezonban 3 krosszos emelkedett ki a mezőnyből. Az újonc Damon Bradshaw, az első teljes amerikai szezonját teljesítő kétszeres világbajnok francia Jean-Michel Bayle és az 1989-es bajnok Jeff Stanton voltak a főszereplők. A hondás Bayle és a yamahás Bradshaw 5-5 győzelemre voltak képesek. A 18 fordulós idényben Bayle 12, Bradshaw 7 érmet szerzett. Mégsem közülük került ki a bajnok. A hondás Stanton 4 győzelmet és 8 érmet jegyzett, amivel sikerült a címvédése. Stanton sokkal kiegyensúlyozottabb volt, mint Bayle és Bradshaw. Ráadásul Stanton nem sérült meg. Bayle és Bradshaw viszont sérülésekkel is bajlódtak. Stanton mind a 18 fordulóban pontszerző volt, 17 fordulóban pedig az első 7-ben végzett. Bayle és Bradshaw viszont nem volt ilyen kiegyenlített. Bayle két fordulót kihagyott könyöksérülés miatt, míg volt egy 20. helye is. Bradshaw lábfejtörés miatt szintén kihagyott 2 versenyt, míg négy másik viadalon nem fért be az első tízbe.

Jason Anderson
A 2018-ban Jason Anderson is a kiegyensúlyozottságával lett bajnok. A gyári husqvarnás 4 győzelmet és 11 dobogót jegyzett. Azaz se a győzelmek, se az érmek tekintetében nem volt rekorder. A gyári kawasakis Eli Tomac 8 győzelemre és 12 éremre, míg a gyári KTM-es Marvin Musquin 4 győzelemre és 12 dobogóra volt képes. Mégis Anderson lett a bajnok. Tomackal és Musquinnel ellentétben nem sérült meg Anderson, aki Tomackal és Musquinnel ellentétben nem is hagyott ki fordulót. Emellett Andersonnak volt a legkevesebb rossz viadala. Andersonnak csak egy rossz fordulója volt. Musquinnek kettő, míg Tomacnak 5 rossz versenye volt.