«

»

jan 07

Barcia 6 év után nyert ismét

Több márkaváltás, több csapatváltás és számos súlyos sérülés után Bam Bam Barcia végre győzni tudott a 450-es szuperkrosszban. Csak Larry Ward és Mike LaRocco nyert hosszabb nyeretlenségi sorozat után. (Hegyi András)

Larry Ward
A Nagy Madár rekorder a királykategóriás szuperkrosszban. A 90-es évek egyik sztárja Larry Ward 1989-ben debütált az egykori 250-es királykategóriában, ahol 1990-ben lett állandó résztvevő. Larry Ward pedig azonnal letette a névjegyét, hiszen a nagyon erős mezőnyben – Ward ellenfelei között szerepelt Jeff Stanton, Jean-Michel Bayle, Jeff Ward, Ricky Johnson és Johnny O’Mara is többek között – győzelemre volt képes. A biztató kezdet után azonban egy nagyon hosszú szünet következett. 1991 és 1997 között hét szezonon át Larry Ward képtelen volt a győzelemre. Csak 1998-ban, 8 év után volt képes ismét diadalmaskodni. Érdekesség, hogy Ward 1995-ben győzelem nélkül a 2. helyen végzett az összetettben, míg 1998-ban Ward a győzelme ellenére a 3. helyen zárt a pontversenyben.

Mike LaRocco
A 2-szeres amerikai bajnok Szikla a szuperkrossz királykategóriájában mindenidők egyik legkiegyensúlyozottabb versenyzőjének számít. 1989 és 2006 között folyamatosan tagja volt a szuperkrossz elitjének, ahol 1989 és 2005 között, azaz 17 egymás utáni idényben mindig éremre volt képes. Ez abszolút rekord a 250/450 szuperkrosszban. A győzelmek tekintetében azonban nem ennyire kiegyenlített a Geico Honda Team egykori vezetője, az AMA Hírességek Csarnokának a tagja. LaRocco 7 idényben volt képes győzni. A győzelmei között pedig volt egy nagyobb szünet is. 1991 és 1995 között mindig győzött, ám 1996 és 2001 között, azaz 6 szezonon át nem tudott diadalmaskodni. 1995 után 2002-ben, azaz 7 év után állhatott fel ismét a dobogó legtetejére.

Justin Barcia
A kétszeres 250-es szuperkrossz bajnok az egyik legnagyobb tehetségként költözött fel a 450-es szuperkrosszba 2013-ban. Nem is okozott csalódást. Két győzelemmel és 3 további éremmel a 4. helyen zárt a gyári hondás. Ezt követően viszont Barcia háttérbe került. Nagyon sokáig. 2014 és 2018 között, azaz 5 szezonon át képtelen volt a győzelemre, ráadásul csak 6 dobogós eredménye volt. 2014 és 2018 között 3-szor váltott csapatot. Kitették a gyári Hondától, leigazolt a JGRMX-hez, majd azt követően került be a gyári Yamaha csapathoz, hogy Davi Millsaps megsérült és visszavonult. Barcia 2014 és 2018 között motorozott Hondával, Yamahával és Suzukival is. Több kudarca volt, mint sikere. Ráadásul többször súlyosan meg is sérült, amiért több műtéten is átesett. 2014-ben térdsérüléssel, 2015-ben csípő- és lábsérüléssel, 2016-ban hüvelykujjsérüléssel, 2017-ben csuklósérüléssel, 2018-ban kézsérüléssel bajlódott. Az idei szezonnyitón aztán Justin Barcia véget vetett a hosszúra nyúlt nyeretlenségi sorozatának. 6 év után ismét ő lett a győztes.