«

»

máj 27

Glen Helen tények, 450MX

Hegyi András összefoglalója

Eli Tomac ugyanott folytatta, ahol az 1. fordulóban abbahagyta. A 2. fordulóban is félelmetes volt. Hatalmas különbséggel diadalmaskodott mindkét futamban. Az 1. futamban közel 38, a 2. futamban több mint 23 másodpercet vert a 2. helyezettre. Mindezt erőlködés nélkül, könnyedén! Volt azonban egy újdonság. Az 1. futamban csatáznia kellett. Előbb egy közepes rajt után fel kellett zárkóznia, majd párbajoznia kellett a legnagyobb ellenfelével, a KTM-es Ryan Dungey-val. A párharc sikerült neki, igaz ebben nagy segítségére voltak Dungey motorproblémái is. A 2. futamban viszont rajt-cél győzelemmel simán maga mögé utasította Dungey-t. Tomac révén a Honda 2004 után vette be ismét a dél-kaliforniai Glen Helent. Tomac egyelőre bombaformában van, aki ellen nagyon nehéz lesz mindenkinek! Már csak azért is, mert tavalyhoz képest nagyon felgyorsult. 2014-ben ugyebár az egész szezon alatt csak egyetlen győzelemre volt képes. Míg idén egyelőre hibátlan a vezérhondás.

Barcia

A Yamaha nagyon jó napot zárhatott Glen Helenben. Az első 10-ben 3 yamahás végzett. Phillip Nicoletti az 1. futamban vezetett is, végül a karriere legjobb eredményét érte el a 3. helyével. A 2. futamban bukott, csak a 21. helyen zárt, de így is a 9. helyen végzett. Weston Peick is hibázott, ám nagyon kiegyensúlyozott volt. Egy-egy 5. és 6. hellyel az 5. hely lett az övé. Peick ennek köszönhetően a 3. helyen áll az összetettben! Justin Barcia ellenben a tavalyi szuperkrossz szezon, -azaz több mint egy év után- ismét dobogóra állhatott. Barcia nagyon kiegyensúlyozott volt, vezetett is. De ami a legfontosabb, megmutatta, hogy a Yamahával is képes a dobogóra. Ugyan Barcia tempója nincs egy szinte Tomac és Dungey tempójával, azonban a Yamaha igenis egy nagyon versenyképes motor, amiért Barcia és a többi yamahás akár folyamatosan is képesek lehetnek a dobogóra. A Yamaha 2 szezon, 2013 után állhatott ismét dobogóra a 450-es Nationalben, ami nagy lökést adhat a márkának, a márka első számú csapatának a JGR Teamnek.

Dungey

A 250-nel ellentétben, ahol ugyebár tarolt a KTM, a 450-ben nagyon peches napja volt az osztrák márkának. Pedig jó látható módon a vezér KTM-es Ryan Dungey sokkal gyorsabb volt, mint az 1. fordulóban. Mégis hátrébb végzett. Ennek oka az 1. futamban keresendő. Dungey több körön át vezetett, több körön át maga mögött tudta tartani Eli Tomacot. Azonban szokatlan módon a szuperkrossz bajnok SX450F kétszer is leállt. Előbb Dungey elvesztette emiatt az 1. helyet, majd az utolsó körben a 2. helyet is. Dungey csak a 6. helyen zárt az 1. futamban. A 2. futamban aztán egyből javított, de csak a 2. helyre volt képes. Nem tudni, hogy milyen technikai gondjai voltak a KTM-nek, azonban lehetséges, hogy a 2. futamban inkább a biztos 2. helyre koncentrált a KTM. Dungey a gondjai dacára a szokásának megfelelően a dobogón végzett, ám jelen állás szerint nem lesz könnyű dolga ledolgoznia a 19 pontos hátrányát Tomac ellenében.

Roczen

Glen Helenben a meglepetés ember a tavalyi bajnok Ken Roczen volt. Az 1. fordulóban csak a 12. helyen végzett a német sztár. Mint kiderült gerincproblémái vannak, amiért a műtét lehetősége is felmerült. A 2. fordulóban viszont ennek ellenére Roczen nagyon felgyorsult. Az edzésen ő volt a leggyorsabb! Az 1. futamban nagyon hamar bukásba keveredett, miután összement a husqvarnás Jason Andersonnal. Ám az utolsó helyről fel tudott jönni a 8. helyig. A 2. futamban viszont az idei legjobb motorozását mutatta be. Ugyan Tomac és Dungey tempóját nem bírta, azonban egy kisebb bukás ellenére is nagyon magabiztosan végzett a 3. helyen. Roczen tehát egyértelműen bajnokhoz méltóan hajt a gerincgondjai dacára is. Ha bírni fogja, akkor Roczen dobogóra is felállhat idén.

  1. futam

Rajt: Justin Barcia kapta el a legjobban a startot.

Vezetett körök: Négyen vezettek az 1. futamban. A yamahás Phillip Nicoletti az 1. körben, míg a csapattársa Barcia a 2. körben haladt az élen. Dungey a 3. és 7. kör között motorozott az első helyen. A 8. és a 15. kör között Tomac volt az első.

Leggyorsabb kör: Tomacnak 2:21.120-at mértek.

  1. futam

Rajt: Tomac hozta el a rajtot.

Vezetett körök: Mind a 15 körben Tomac vezetett.

Leggyorsabb kör: Tomacnak 2:21.519-et mértek.