«

»

Júl 30

A KTM-nél, a Kawasakinál és a Suzukinál változások lesznek.

Amíg a gyári Yamaha és Honda csapat változatlan marad 2016-ban, addig a gyári KTM-nél, Kawasakinál és Suzukinál meghatározó változások lehetnek. (Hegyi András)

KTM

Kétszeresen is átalakulhat az osztrákok gyári MXGP alakulata. Háromfős helyett ismét csak kétfős lehet a csapat. Ken De Dycker és Tommy Searle elhagyhatja a KTM-et. De Dycker állítólag a visszavonulását is fontolgatja. Míg Searle visszatérhet a Kawasakihoz. A 8-szoros világbajnok Antonio Cairoli új társa a holland Glen Coldenhoff lehet, aki az MX2-ben már versenyzett a KTM-nél. Shaun Simpson tehát 2016-ban sem lenne gyári KTM-es, azonban a skót a HM csapatnál gyári támogatásban részesülne a KTM-től. A másik két szatellit KTM csapatnál sem lenne változás. Azaz a Marchettinél maradna José Butrón, míg az STR KTM-nél Jake Nicholls versenyezne 2016-ban is.

Kawasaki

Azt már régóta lehet tudni, hogy a gyári Kawasaki csapat biztosan átalakul. Ryan Villopoto bejelentette a visszavonulását. Tyla Rattray többször lenyilatkozta már, hogy ő is visszavonul. Míg Jordi Tixier kétéves szerződést kötött a gyári Kawával. Már csak azt nem lehet tudni, hogy ki lesz a francia társa. Clement Desalle neve hónapok óta közszájon forog. Míg az elmúlt hetekben Tommy Searle neve is szóba került. Searle-t azonban a Dixon Kawasakival is hírbe hozták, miután a Dixon csapat felköltözik az MXGP-be. A Kawasakival kapcsolatos az a hír is, hogy a zöldektől távozik a főszponzor, a Monster Energy.

Suzuki

Egyelőre a legnagyobb bizonytalanság a Suzukinál van. Állítólag Stefan Everts lesz az új csapatvezető, de a Geboers-fivérek is maradnának. Míg állítólag a főszponzor, a Rockstar Energy elhagyja a Suzukit. Azaz ugyanúgy tesz, mint egykor az amerikai gyári Suzuki csapattal. Főszponzor nélkül pedig nehéz helyzetbe kerülhet a Suzuki, hiszen egyelőre nem tudni, hogy ki lesz, ki lehet Kevin Strijbos társa. Még egyetlen név sem merült fel, még pletyka szinten sem. A második számú suzukis egységnél, a Suzuki Europe-nál is teljes a bizonytalanság, nem tudni, hogy ki vagy kik jöhetnek a csapathoz.

Husqvarna

A KTM tulajdonában lévő Husky gyári csapata is ugyanaz maradhat 2016-ban, mint idén. Ugyebár Max Naglnak kétéves szerződése van, míg a legnagyobb valószínűség szerint Todd Waters is marad. Ahogyan a szatellit husqvarnás csapatok sem változhatnak meg. Azaz Dean Ferris marad a Martensnél, míg Rui Goncalves marad a Ricci csapatnál.

TM

Az olasz márka gyári csapatában továbbra is Davide Guarneri versenyezne.

Yamaha

Két fontos változás várható a három hangvillásoknál. Ugyebár a gyári duó (Romain Febvre, Jeremy Van Horebeek) marad, ahogyan a David Philippaerts tulajdonában lévő DP Racing is. Azonban a legnagyobb valószínűség szerint a Monster Energy visszatér a Yamahához főszponzorként. Míg az MXGP-ben is yamahás lehet Valentin Guillod, aki a jelenlegi csapatával, az Yves Demaria fémjelezte Standing Construct Yamahával mutatkozna be a királykategóriában.

Honda

A gyári duóhoz (Gautier Paulin, Jevgenyij Bobrisev) hasonlóan a szatellit Honda Assomotor sem változna. Azaz Alessandro Lupino és Kei Yamamoto versenyezne 2016-ban is a csapatnál. A 24MX alakulat sorsa viszont bizonytalan. Állítólag a belga csapat szakít az aranyszárnyasokkal. Míg állítólag a pilótáik, Christophe Charlier és Filip Bengtsson már tárgyalnak is suzukis csapatokkal.