«

»

Júl 31

250-es motorok az MXGP-ben?

Idén rengeteg a sérült a királykategóriában, amiért a háttérben már elkezdődtek a tárgyalások az esetleges új technikai szabályokról. Vannak, akik gyengébb 450-es gépekben gondolkodnak, míg vannak, akik szerint elegendőek lennének a 250-es motorok. (Hegyi András)

Idén nagyon sok motoros sérült meg az MXGP-ben, a királykategóriában. Hiszen szinte az összes nagyágyú kidőlt vagy megsérült. A 10-szeres amerikai bajnok Ryan Villopoto olyannyira megsérült, hogy vissza is kellett vonulnia. Antonio Cairoli idén nem szerezheti meg a 9. vb-címét a sérülése miatt. Clement Desalle idén sem lesz világbajnok. Ahogyan Max Nagl sem. De a sérültek listájára felkerült Ken De Dycker, David Philippaerts, Kevin Strijbos, Jeremy Van Horebeek és Tommy Searle is. Csupa nagy név! Az okok keresése azonnal megkezdődött. Folyamatosak a tárgyalások, az egyeztetések a vb-t szervező Youthstream, a nemzetközi szövetség (FIM), a csapatok és a versenyzők között. A tárgyalásokról pedig olyan infók kerültek ki, amelyek szerint a legtöbbek véleménye az, hogy a túl erős motorok az okai a rengeteg balesetnek. A kiszivárgott pletykák szerint pedig a tárgyalásokba immár a gyártókat is bevonták.

A jelenlegi állás szerint módosítani kell az MXGP gépeken. Az egyik vélemény szerint módosítani kell a motorok elektronikáján annak érdekében, hogy a fejlesztéseket visszaszorítsák, hogy a motorok gyengébbek legyenek. Míg vannak olyan sokkal radikálisabb elképzelések is, amelyek szerint az MXGP-ből kitiltanák a 350-es/450-es gépeket, amiknek a helyét csak és kizárólag 250-es motorok vennék át. De vajon mit szólnak ehhez a gyártók, elsősorban a japánok, amelyek az elmúlt években kezdtek visszatérni gyári csapatokkal a vb-be.