«

»

aug 29

Lombardiai Nagydíj, MXGP tények

Hegyi András írása

Febvre

Holnap, 2015. augusztus 30.-án világbajnok lehet a francia Romain Febvre! Ő vethet véget Antonio Cairoli 2009 óta tartó egyeduralmának a királykategóriában. És gyorsan tegyük hozzá, hogy teljesen megérdemelten. Hiszen immár 10 nagydíj óta azt láthatjuk az MXGP-ben, hogy a gyári yamahás számára csak és kizárólag a győzelem az egyetlen elfogadható eredmény. Mantovában akár már taktikázhatott volna, azonban Febvre egy pillanatra sem fogta vissza magát. Csak hajtott! Folyamatosan full gázon motorozott és állandóan változtatta a nyomokat. Élmény volt látni, ahogy a teljesen szétmotorozott pályán halad! Teljesen megérdemelten szerezte meg az idei 3. kettős futamgyőzelmét, az idei 6. nagydíjgyőzelmét és az egymás utáni 10. dobogóját. Az 1. futamban a 7. helyről zárkózott fel. Míg a 2. futamban egy sokkal jobb rajtnak köszönhetően már a 2. körben az élre állt. Nem voltak ellenfelei Mantovában (sem)!

Yamaha

A Yamaha az 5. sikerét aratta az észak-olaszországi Mantovában. 1998-ban az olasz Andrea Bartolini az 500-ban, 2007-ben az MX1-ben az új-zélandi Joshua Coppins, míg 2007-ben és 2008-ban az olasz Antonio Cairoli az MX2-ben diadalmaskodott a Yamaha nyergében Romain Febvre idei sikere előtt.

Van Horebeek

A Lombardiai Nagydíj olyan volt a Yamahának, mint a Svéd GP. A Yamaha ugyanis idén másodszorra elfoglalta a dobogó első és második helyét. Uddevallához hasonlóan Mantovában is mindkét gyári yamahás dobogóra állhatott. Febvre ismét nyert, míg Svédországhoz hasonlóan Jeremy Van Horebeek újra a 2. helyen végzett. Ez volt a belga idei második dobogója. Pedig voltak gondjai. Végig gyomorbántalmakkal küszködött. Míg az edzéseken egyáltalán nem ment neki. A két futamban azonban nagyon felgyorsult. Előbb egy nem igazán jó start után felzárkózott és a 3. helyen intették le. Majd nagyon magabiztosan lett második.

Bobrisev

Az elmúlt három fordulóban nagyon jó formába lendült a gyári hondás Jevgenyij Bobrisev. Kemény talajú pályán és homokban is nagyon gyors. Nagyon kiegyensúlyozott. És nagyon eredményes is. A Francia és a Cseh GP után Mantovában az idei 3. dobogóját gyűjtötte be a 3. helyével. Míg a legutóbbi 3 nagydíjon Febvre után ő szerezte meg a második legtöbb pontot. Bobrisev Mantovába Japánból érkezett meg, ahol a 2016-os prototípus Hondát tesztelte, amellyel nagyon elégedett volt. Ahogyan a mantovai teljesítményével is elégedett lehet. Az 1. futamban jól startol. Ugyan Febvre ellen tehetetlen volt, de a 2. helyet nagyon magabiztosan szerezte meg. A 2. futamban már nem sikerült olyan jól a startja, amiért fel kellett zárkóznia. Végül a 4. helyen intették le.

Paulin

Bobrisev csapattársa, a sokkal nagyobb névnek számító francia Gautier Paulin viszont egyáltalán nem lehet elégedett. Lement 15 forduló és Mantova már a 10. verseny, ahol Paulin nem állhatott dobogóra! Hiába áll az összetett második helyén Paulin, az idei teljesítménye egyáltalán nem kiemelkedő. Pedig az edzések után úgy tűnt, hogy biztos dobogó esélyesnek számít. Paulin azonban csalódást okozott. Nagyon sokat hibázott, bukott is, amiért csak egy-egy 4. és 6. helyre volt képes. Egyértelműen nem feküdt neki a pálya. Ám Mantova már az idei sokadik helyszín volt, amely nem tetszett Paulinnek. Nem véletlen, hogy 101 pontos a hátránya Febvre mögött.

Nagl

Mantova nagy visszatérője a gyári husqvarnás Max Nagl volt. A bokatörése után versenyzett ismét 5 kihagyott nagydíj után. A német visszatérése pedig felemásra sikerült. Az edzéseken remekelt, hiszen idén másodszorra megnyerte a kvalifikációs versenyt. A két futamban azonban nem volt főszereplő az egykori vb-éllovas, aki idén ugyebár megnyert 3 nagydíjat is. Az 1. futamban nagyon rosszul startolt, amiért majdnem az utolsó helyről kellett előre jönnie. Végül a 8. helyig zárkózott fel. A 2. futamban már jobban rajtolt, ám visszaesett, majd az utolsó körben bukott is, a 10. helyen ért célba. Nagl legnagyobb gondja jelenleg az, hogy erőnlétileg még nem bírja végig a versenyeket. Ami érthető is, hiszen két hónapot kényszerpihenőn volt.