«

»

okt 21

Tomac először Kawasakival

Egy újabb nagynevű krosszos hagyta el a Hondát. Eli Tomac átigazolt a gyári Kawasaki csapathoz. (Hegyi András)

Semmi meglepő nincs abban, hogy Eli Tomac szakított a Hondávál és a pályafutása alatt először átszerződött a Kawasakihoz. Hiszen már tavasz óta, a szuperkrossz idény alatt tudni lehetett a Tomac-Kawasaki frigyről. Ennek ellenére mégis óriási szenzációnak számít, hogy a Hondától átnyergelt a zöldekhez.

Egyfelől a 23 éves Tomac a karriere alatt még sosem motorozott Kawasakival. Se az amatőr korszakában, se profiként. A 8-szoros amerikai amatőr bajnok Cobrával, KTM-mel, Suzukival és Hondával versenyzett az amatőr időszakában 1999 és 2009 között. Míg profiként csak hondázott 2010 és 2015 között. Az utolsó amatőr idényében szerződött még el a Hondához, azaz 7 szezon után hagyta el az aranyszárnyasokat, akik az elmúlt szezonokban nagyon sok sztárjukat engedték el.

Ugyebár Justin Barcia és Wil Hahn után Tomac a harmadik hondás bajnok, aki elhagyja a Hondát. Hahn egyébként Tomac társa lesz a 450-es Kawasaki csapatban. Egy negyedik hondás bajnok, Justin Bogle sorsa még mindig bizonytalan. Pedig a Honda nem akarta, hogy Tomac elmenjen. Ám nem tudta marasztalni. Ugyebár 2016-ban sem fért volna be a Honda gyári csapatába, míg türelme két év alatt elfogyott a 450-ben. Tomac a 250-ben két amerikai bajnoki címet szerzett a Hondával. Míg a 450-ben hiába lett sztár, elsősorban a sérülései határozták meg a 2014-es és a 2015-ös szezonjait.

A Kawasaki viszont el tudta csábítani Tomacot, akihez nagy reményeket fűznek a zöldek. A Kawasaki számára a 2015-ös idény hatalmas kudarc volt. Egyfelől nem tudták helyettesíteni a 450-ben a 10-szeres amerikai bajnok Ryan Villopotot, másrészről 1984 után fordult elő ismét, hogy a Kawasaki bajnoki cím nélkül maradjon az amerikai motokrossz bajnokságokban! 1985 és 2014 között minden szezonban képesek voltak bajnoki címre valamelyik kategóriában. Idén viszont megszakadt ez a 30 éves sorozat. A Kawasaki főleg a gyári 450-es csapatával szerepelt le, hiszen se a szuperkrosszban, se a Nationalben nem tudott gyári kawasakis győzni. A Villopoto helyére leigazolt Davi Millsaps olyannyira leszerepelt, hogy őt még a szuperkrossz idény alatt ki is rúgták.

A Kawasaki egyértelműen nagyon gyorsan el akarja felejteni a 2015-ös idényt! Emiatt tért vissza a Kawasakihoz Bruce Stjernstrom, aki Reid Nordintól vette át a versenyprogram igazgatói posztját. Míg emiatt igazolták le Tomacot is.

Tomac egyértelműen az egyik legnagyobb név a 450-es amerikai mezőnyben, aki potenciális bajnokjelöltnek számít a jövőt illetően. Újonc létére azonnal vezérmotoros lett a Kawasakinál, akit azért szerződtetett le a Kawasaki, hogy bajnoki címeket szállítson. Ami nem lesz könnyű. Tomac még mindig a vállsérülésével bajlódik. Nem tudni mikor térhet vissza, nem tudni, hogy mikor kezdheti meg az edzéseket az amerikai szuperkrossz bajnokság előtt.

Egy valami biztos csak: a szuperkrossz bajnokság előtt Tomacnak biztosan nem lesz felvezető versenye. Tehát hátrányból kezdheti meg vadonatúj karrierét a Kawasakinál.