«

»

jan 22

San Diego 450

Akik nagyot alakítottak szombat este… (Hegyi András)

Dungey

Egyszerűen tökéletes volt Ryan Dungey San Diegóban, ahol ugyebár a múltban még sosem nyert 450-es géppel. Már a szezonnyitón is jól látszódott, hogy nagyon jó formában van. Hiába nem nyert, hiába bukott többször. San Diegóban aztán nem bukott, nem hibázott és nagyon magabiztosan győzött. 2010-ben kezdett így egy szezont. Hat éve újoncként bajnok is lett. 2016-ban már 7-szeres amerikai bajnok, azaz még inkább bajnokesélyes. A gyári KTM-es azonban főleg azért számít favoritnak, mert ilyen agresszivitással, lendülettel és elszántsággal még sosem kezdett egy 450-es idényben. San Diegóban ráadásul Dungey gépként motorozott. Csak extrák, csak tökéletes, hatékony és ultragyors motorozás. Méghozzá úgy, hogy a döntőben végig ott loholt mögötte Chad Reed. Úgy látszik, hogy Dungey a tavalyi történelmi bajnoki címe után még magabiztosabb lett.

Reed

Ki gondolta volna? Valószínűleg maga Chad Reed sem gondolta, hogy a 2. fordulóban már győzelemért fog csatázni. Nem is akárhogyan, hiszen csak ő volt az egyetlen ellenfele Dungey-nak. Reed egyértelműen felgyorsult a gyári Yamahával az 1. fordulóhoz képest. A Yamaha elmondása szerint már október óta teszteli a gyári Yamahát és a munka beérni látszik. Hiszen egy csapásra, egyik szombatról a másikra Reed és a gyári Yamaha főszereplő lett. Reed elmondása szerint sokat gyakorolta a startokat, míg a futóműbe is alaposan belenyúltak San Diegóra készülve. A 34 éves versenyző teljesítménye azért is szenzációs, mert erőlködés és hiba nélkül próbálta meg legyőzni Dungey-t. Vajon Reed még milyen meglepetéseket tartogat? Ő lesz a legidősebb dobogós, a legidősebb győztes, vagy talán még nagyobb dolgokra is képes lehet?

Seely

A gyári hondás nem volt annyira átütő, mint a szezonnyitón. Nem vezetett és nem volt esélye a győzelemre sem. Ennek dacára mégis nagyon elégedett lehet. Megint ő lett a legjobb hondás és megint a 3. helyen intették le. Ráadásul a 7. helyről jött előre. Seely 2002 után az első hondás, aki az első két fordulóban dobogóra tudott állni. 14 éve Mike LaRocco volt az utolsó hondás, aki két éremmel nyitott. Seely egyértelműen egyre magabiztosabb lehet. És ugyebár ne feledjük, hogy a tavalyi súlyos vállsérülése után csak november közepén kezdhette meg a motoros edzéseket.

Weimer

A kawasakisok közül nem a gyári versenyző Eli Tomac emelkedett ki, hanem a privát Jake Weimer. Az egykori 250-es szuperkrossz bajnok és csapat világbajnok, aki a 450-es szuperkrosszban is volt már érmes versenyeken, 2015-ben lett privát krosszos. Weimernek pedig nagyon rosszul sikerült az első privát idénye. Nem jöttek az eredmények, míg a szuperkrosszon nagyon durván megsérült. 9 hónap kényszerpihenő után tért vissza idén. Az idénynyitón még nem okozott feltűnést, ellenben San Diegóban magasan a legjobb nem gyári támogatott versenyző lett. A 8. helye pedig az eddigi legjobb eredménye privátként.

Musquin

A gyári KTM-es francia egy hét leforgása alatt alaposan felgyorsult. Immár bekerült a legjobb 10-be, a 9. helyen intették le. Immár nem ő lett a leggyengébb KTM-es. San Diegóban már megelőzte Davi Millsapsot, Justin Braytont és Dean Wilsont. Musquin ugyebár Ryan Dungey és a gyári husqvarnás Jason Anderson edzőpartnere. Azaz a 9. helynél még jöhet jóval előrébb is.