dec 12

Cairoli legyőzte Rossit

Rossi ugyan 7. alkalommal megnyerte a Monza Rally Show-t, azonban a verseny utáni mini viadalon, a Masters’ Show döntőjében Cairoli győzött a Doktor ellenében. (Hegyi András)

A hétvégi 39. Monza Rally Show-n nagyon elégedettek lehettek a motorosok. Valentino Rossi óriási fölénnyel zsebelte be az olaszországi versenyen a karriere 7. sikerét. A Doktor 2006, 2007, 2012, 2015, 2016 és 2017 után diadalmaskodott ismét. Antonio Cairoli a nagyon előkelő 5. helyen végzett, egyben megnyerve a kategóriáját is. Míg az első raliján résztvevő Chad Reed, aki Cairoli csapattársa volt, a 28. helyen zárt.

Rossi, aki 1997 óta szinte minden szezonban ott van Monzában, idén egy bivalyerős Ford Fiesta WRC-ben ülhetett. Megkapta a WRC Plus autót, amellyel menetelt. A legfölényesebb sikerét aratta a Monza Rally Show történetében. A 9 szakaszból 8 etapon Rossi nyert, míg a 8. szakaszon holtversenyben lett első. Több mint egy 1 perc 7 másodpercet vert a ralivilágbajnokságban versenyző finn Teemu Suninenre, aki ugyebár a gyári Ford csapat tagja. Suninen egy pillanatra sem volt ellenfele Rossinak. A Masters’ Show döntőjében azonban Cairoli meglepetésre jobb volt nála.

A 39. Monza Rally Show-n nem voltak egyenlők a feltételek. Négy csapat ugyanis technikai előnyben lehetett. Rossi és három csapattársa, Suninen, valamint az olasz Roberto Brivio és Alessio Salucci – ők mindketten Rossi barátai és mindketten a MotoGP-ben dolgoznak – , megkapta azokat a Ford Fiesta WRC Plus autókat, amelyek 80 lóerővel erősebbek voltak a WRC 1600 autóknál. Rossi és a három csapattársa ennek megfelelően ki is emelkedett a mezőnyből. Suninen a 2., Brivio a 3., Salucci a 4. helyen végzett az összetett. Cairoli nem lehetett riválisa a WRC Plus autóknak, a 9-szeres világbajnok a Monza Rally Show-n az 5. helyen végzett egy WRC 1600 autóval. Monzában Cairolinak ez a második legjobb eredménye, 2017-ben a 4. helyen zárt. Cairoli folyamatosan kritizálta is a Monza Rally Show idei szabályait. Ennek dacára mégis elégedett lehet. A Hyundai i20 volánja mögött nagyszerűen szerepelt. A Monza Rally Show három szakaszon befért a legjobb háromba: az utolsó szakaszon a 2. helyen végzett. A Masters’ Show-n pedig meglepte Rossit is. A 4 körös versenyben – egy kör 1.5 kilométeres volt – Cairoli 59 századmásodperccel legyőzte a verhetetlennek tartott Rossit.
Cairoli egyértelműen elégtételt vett a sokkal gyengébb autója miatt, aki 2013 óta folyamatosan indul Monzában, 2015 után másodszorra győzött a Masters’ Show-n. Cairoli a verseny után pedig elmondta, hogy egyre fontosabb lesz a számára az autóversenyzés, hiszen már tárgyalt is a ralicross világbajnokság szervezőivel egy esetleges jövőbeli szereplésről is.

Cairoli csapattársa, a legsikeresebb ausztrál motokrosszos Chad Reed is elégedett lehet. A 97 indulóból a 28. helyen fejezte be a karriere első rali viadalát. Reed az 1. szakaszon a 42., a 2. szakaszon a 44., a 3. szakaszon a 26., a 4. szakaszon 43., az 5. szakaszon a 37., a 6. szakaszon 24., a 7. szakaszon 19., a 8. szakaszon a 33., míg a 9. szakaszon a 46. helyen végzett.

dec 09

Stefan Everts életveszélyben.

A motokrossz vb legeredményesebb versenyzője maláriás. Az életéért küzdenek egy belgiumi kórházban. (Hegyi András)

Pár héttel ezelőtt Stefan Everts azzal büszkélkedett, hogy 46 évesen is képes teljesíteni még egy 4 órás motorversenyt. Ráadásul trópusi körülmények között. Everts három hete az egykori belga gyarmaton, a Kongói Demokratikus Köztársaságban részt vett egy jótékonysági motorversenyen. Iskolák építéséért versenyzett Everts, aki nagyon aktívan jótékonykodik. A kongói versenynek azonban sajnálatos módon nagyon rossz vége lett.

Everts elkapta az egyik legveszélyesebb betegséget, a maláriát vagy más néven a váltólázat. Everts ezen a héten került be a kórházba válságos állapotban. A belgiumi Leuvenben, a helyi egyetemi kórház intenzív osztályon kezelik a motokrossz vb történetének a legnagyobb alakját, ahol mesterséges kómában tartják annak érdekében, hogy lassítsák a malária lefolyását.

A malária nem teljesen gyógyítható még. Napjainkban is több millió ember hal meg maláriában. A betegség végkimenetele függ a fertőzés típusától és a fertőzést okozó kórokozó gyógyszerellenállásától. Jelenleg csak azt lehet tudni, hogy Stefan Everts életveszélyben van.

Everts, aki 10 vb-címet és 101 nagydíjgyőzelmet jegyzett a vb-n 1989 és 2006 között, az élete legnehezebb csatáját vívja jelenleg. Nagyon-nagyon drukkoljunk neki!

dec 06

Reed először ralizik!

A legsikeresebb ausztrál motokrosszos a karriere első rali versenyén vesz részt ezen a héten. A csütörtöktől vasárnapig tartó olaszországi Monza Rally Show egyik legnagyobb sztárja lesz. (Hegyi András)

Az 1978 óta létező Monza Rally Show mindig is vonzotta a motorosokat. A Formula-1-es pályán megrendezett aszfalt ralin versenyzett több MotoGP-sztár, az 5-szörös világbajnok Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Alex De Angelis, Mattia Pasini, Simone Corsi, Luca Marini, Andrea Locatelli, valamint két 9-szeres világbajnok, a motokrossz legenda Antonio Cairoli és a MotoGP legenda Valentino Rossi is. Rossi ráadásul a Monza Rally Show történetének a legnagyobb alakja is, hiszen a 6 győzelmével ő a legsikeresebb a verseny történetében. Idén pedig egy újabb motoros legenda nevezett be a Monza Rally Show-ba. A legsikeresebb ausztrál motokrosszos Chad Reed ott lesz a 120 fős mezőnyben, ráadásul Cairoli csapattársaként.

A 4-szeres amerikai bajnok Reed, aki több rekordot is tart az amerikai szuperkrosszban és motokrosszban, számára egyáltalán nem újdonság az autóversenyzés. Az elmúlt években több autós bajnokságban is tesztelt. Tesztelt az ausztrál V8 Supercars és az amerikai Nascar szériákban is. Azonban a ralizáshoz csak idén, 36 évesen jutott el. Reed egy olasz barátja, Stefano Avandero révén versenyezhet a Monza Rally Show-n. Signor Avandero annak az olasz A Sport Group vállalatnak az elnöke, aki többek között a motokrossz világbajnokságon is érdekelt, hiszen Ottobianoban ő rendezi a Lombardiai Nagydíjat. Reed idén júniusban tesztelt Ottobianoban, míg ő volt a Lombardiai GP egyik díszvendége is. Ekkor egyezett meg arról Reed és Avandero, hogy az ausztrál krosszos indulni fog a decemberi Monza Rally Show-n. Méghozzá abban a Magneti Marelli Checkstar csapatban, amelyben barátja Antonio Cairoli is versenyzik. Cairoli és Reed egy-egy Hyundai i20 volánja mögött szerepel, és mindketten le akarják majd győzni közös barátjukat Valentino Rossit, aki idén már a 7. győzelmére készül a 39. alkalommal megrendezett Monza Rally Show-n. Reed – a navigátora az olasz Nicola Arena lesz, míg Reed autója könnyen felismerhető lesz a 22-es rajtszámmal – , Cairoli és Rossi egyik legnagyobb ellenfelének a rali világbajnokság egyik gyári versenyzője, a finn Teemu Suninen tűnik előzetesen, a gyári Ford csapat tagja idén a 12. helyen végzett a rali vb-n.

A 4-napos Monza Rally Show 19 szakaszból áll, az össztávja 156.46 kilométer, amelyből a speciálok hossza 144.17 kilométer.

nov 29

Egy olasz Amerikában

Angelo Pellegrini ott lehet a 450-es amerikai szuperkrossz bajnokság első 6 fordulóján. (Hegyi András)

Amíg az olasz hölgyek több sikert elértek a világbajnokságon és az amerikai bajnokságokban is – Stefania Bau volt női amerikai bajnok, míg a 6-szoros világbajnok Kiara Fontanesi versenyt nyert az amerikai női bajnokságban – , addig az olasz férfiak csak a világbajnokságon tudtak a csúcsra jutni. Az olasz férfi krosszosok 17 vb-címet gyűjtöttek be, ellenben Amerikában csak nagyon kevés siker jutott az olaszoknak. A háromszoros világbajnok Alessio Chiodi az amerikai próbálkozása alatt pontszerző volt a 125-ös szuperkrosszban. Míg az olaszok közül a legnagyobb sikereket Angelo Pellegrini érte el az elmúlt években. 2012-ben pontokat szerzett a 250-es szuperkrosszban, majd 2017-ben ő lett az első olasz, aki bejutott egy 450-es szuperkrossz döntőbe, valamint ő lett az első olasz, aki pontot is szerzett a 450-es szuperkrosszban. Tavaly Salt Lake Cityben a 22., East Rutherfordban a 19. helyen végzett a Suzuki nyergében.

A 31 éves Pellegrini minden idők egyik legsikeresebb olasz szuperkrossz specialistája. Volt szuperkrossz Európa-bajnok, olasz szuperkrossz bajnok, jól ismert név a francia és a német szuperkrossz bajnokságokban is, ahogyan az egyik legnagyobb sztárja a brit arénakrossz bajnokságnak is, ahol 2015-ben és 2017-ben is a 2. helyen végzett. Pellegrini azonban elsősorban Amerikában akart mindig is versenyezni. 2012-ben járt először a tengerentúlon, ahol a 250-es Keleti-parti szuperkrossz bajnokságban 3 versenyen pontszerzésre volt képes. Ezt követően 2017-ben jutott ki ismét az Egyesült Államokba, ahol egy kisebb turnén vett részt. Indult a 450-es szuperkrossz bajnokság utolsó 3 fordulójában, majd a 450-es motokrossz első két fordulójában. A szuperkrosszban történelmet írt, ellenben a motokrosszban nem sikerült pontot gyűjtenie, nevét azonban megjegyezték.

Pellegrini 2018-as szezonja nem sikerült. A brit arénakrossz bajnokságban már az idénynyitón súlyos karsérülést szenvedett el, amiért ki kellett hagynia a szezont. Majd az olasz szuperkrossz bajnokságban csak a 6. helyen zárt. Ennek ellenére mégis kapott egy szerződést Amerikából. Az egyik legjobb privát csapat, a hondás Motoconcepts leigazolta a 2019-es 450-es szuperkrossz bajnokság első 6 fordulójára. Pellegrini szerződését nagyban segítette Roger Larsen, a Stewart-fivérek menedzsere, aki egyben annak a Seven ruházati márkának is a menedzsere, amelyet James Stewart alapított. Míg Pellegrini nagyon sokat köszönhet a Motoconcepts csapat két olasz származású vezetőjének, Mike Genova csapattulajdonosnak és Tony Alessi csapatmenedzsernek is. A Motoconcepts csapat 3 versenyzővel, Malcolm Stewarttal, Justin Braytonnal és Vince Friesevel készül a 2019-es szuperkrossz idényre, azonban a csapatvezetők mégis bizalmat adtak Pellegrininek, aki előtt a pályafutása egyik legnagyobb lehetősége nyílt meg az amerikai szerződésével.

nov 19

Anderson az új király

Az idei szuperkrossz világbajnok és amerikai bajnok, a 25 éves amerikai Jason Anderson nem csak Amerikában, hanem a legfontosabb európai szuperkrossz versenyen, a franciaországi Bercy Supercrosson is győzni tudott, aminek köszönhetően a szuperkrossz vb és az amerikai bajnokság után a Bercy történetét is átírta. (Hegyi András)

Anderson idén megszerezte a Husqvarna első királykategóriás amerikai szuperkrossz bajnoki címét és a Husqvarna első szuperkrossz vb-aranyát, míg Anderson az első husqvarnás, aki győzni tudott a Bercy 1984 óta íródó történetétben is. A gyári husqvarnás idén debütált Párizsban és azonnal győzni tudott. A Husqvarna a KTM mellett a 2. nem japán márka, amely győzni tudott a Bercy történetében.
Anderson a kétnapos verseny edzésein egyszer sem remekelt, azonban a 6 futamban (4 sprintverseny, 2 döntő) nagyon kiegyensúlyozott volt, jól startolt, a kanyarsebessége félelmetes volt, míg szokásához híven hozta az agresszív vezetési stílusát. Négy győzelemmel és két 3. hellyel nagyon magabiztosan diadalmaskodott a színvonalas mezőnyben. Anderson ellenfelei között két amerikai bajnok, Zach Osborne és Justin Hill, két korábbi Bercy győztes, Justin Brayton és Weston Peick, egy korábbi világbajnok, Jordi Tixier, és egy kétszeres csapatvilágbajnok, Dylan Ferrandis is szerepelt. Anderson a Bercy Supercross történetének a 25. Királya, aki Johnny O’Mara, Jean-Michel Bayle, Jeff Stanton, Jeremy McGrath és Jeff Emig mellett a 6. krosszos, aki ugyanabban az évben megnyerte az amerikai bajnoki címet és a Bercy Supercrosst is. Míg Stanton és McGrath mellett Anderson csupán a 3. krosszos, aki egyazon szezonban begyűjtötte a szuperkrossz vb-címet, az amerikai bajnoki aranyat és a Bercy Supercross koronát is.

36. Bercy Supercross
1. Anderson (USA) Husqvarna, 10 pont, 2. Ferrandis (FRA) Yamaha, 24 pont, 3. Osborne (USA) Husqvarna, 25 pont.

nov 15

Cairoli önéletrajza

A 2014-es dokumentum filmje után ezen a héten, november 13-án megjelent a 9-szeres világbajnok Antonio Cairoli önéletrajzi könyve is. A könyve címe Cairoli mottója: „Gyorsaság, sár, dicsőség”, míg a könyv alcíme: „Életem a motokrosszért.” (Hegyi András)

2014-ben egy holland rendezőpáros, Nick Janssen és Jean-Paul Maas készítettek el egy dokumentumfilmet Antonio Cairoliról. A „Tony Cairoli: A Film” címet viselő mozi dokumentarista módon, nagyon részletesen mutatta be az olasz legenda karrierét. Idén viszont Cairoli arra szánta rá magát, hogy saját maga mutassa be önmagát egy önéletrajzi könyvben. A sajtósával, Lorenzo Restával közösen írta meg az önéletrajzát. A 272 oldalas, Olaszországban megjelent könyv teljes egészében átöleli Cairoli életét, karrierét a kezdetektől egészen a 2018-as szezonig. Cairoli kitárja önmagát, egyes szám első személyben beszéli el az élet- és karriertörténetét. Nyíltan mutatja be az élete legfontosabb állomásait és árulja el az érzéseit.

Cairoli önéletrajzában megismerhetjük mindenidők egyik legnagyobb krosszosát, valamint megismerhetjük magát az embert is. Igaz ez a kettő elválaszthatatlan, hiszen számára minden a motokrossz körül forog.
Az önéletrajzában bemutatja a számára legfontosabb embereket, a kapcsolatát velük és az érzéseit irántuk. Mesél a szüleiről, Paola és Benedetto Cairoliról, a holland feleségéről, Jill Coxról, a De Carli családról, azaz a jelenlegi csapatáról, a Claudio De Carli vezette De Carli Teamről, valamint arról az amerikai Jeremy McGrath-ról, aki gyerekkorában a fő inspirálója volt, hogy motokrosszos legyen.

Cairoli McGrath videóin nőtt fel és az amerikai szupersztárt utánozva kezdett el krosszozni is. Ír az átélt nehézségeiről, a kudarcairól és a sérüléseiről. Olvashatunk arról, hogy milyen nehéz is volt a csúcsra érnie a távoli Szicíliából. Olvashatunk a válságairól. 2003-ban majdnem abbahagyta a motokrosszt. Amikor pedig meghaltak a szülei, hatalmas veszteség érte őt, hiszen a szülei voltak a legnagyobb támogatói a karriere alatt. Cairoli azonban főleg arról ír, hogy mennyire szenvedélyesen és odaadással szereti a motokrosszt, amelyben az egyik legnagyobbá vált.

Összefoglalva, Cairoli egy bensőséges hangvételű önéletrajzot írt meg, amelyben megmutatja, hogy milyen úton jutott el addig, hogy legenda legyen. Amely út még nem ért véget, hiszen Cairoli azt is leírja, hogy ő még le akarja győzni a 2018-as világbajnok Jeffrey Herlingset.

nov 12

Nagl csapatot keres

A német Max Nagl sorsa bizonytalan lett. Egyáltalán nem biztos, hogy jövőre láthatjuk a motokrossz vb-n. (Hegyi András)

Az olasz TM bejelentette, hogy 2019-ben már nem indul az MXGP-ben. A kicsiny olasz márka úgy döntött, hogy inkább az enduro és a szupermoto szakágakra koncentrál, amelyekben sokkal sikeresebb a motokrosszhoz képest. Ez a döntés pedig azt is jelenti, hogy a német sztár Max Nagl csapat nélkül maradt. Azonban a 31 éves Nagl még reménykedik abban, hogy talál magának csapatot jövőre.

„ A hír igaz. A TM kivonult az MXGP-ből. Jelenleg több csapattal is tárgyalok, hogy 2019-ben versenyezhessek. Nagyon motivált vagyok, és nem érzem úgy, hogy vissza kellene vonuljak. Azonban a legnagyobb valószínűség szerint a teljes vb-szezont nem tudom majd teljesíteni.” – nyilatkozta Nagl, az elmúlt két évtized egyik legnagyobb német motokrossz sztárja, aki 2003-ban debütált a vb-n, amelynek 2004 óta állandó tagja. Nem árulta el, hogy mely alakulatokkal egyeztet, azonban az szinte biztos, hogy a tengerentúli nagydíjakon nem fog részt venni.

Nagl 2018-ban a gyári TM csapat tagja volt az MXGP-ben. A 20 fordulós vb-n a 16. helyen végzett az összetettben. A legjobb eredménye egy 7. hely volt, amelyet az olaszországi Lombardiai GP-n szerzett. A 2009-es vb-második és 9-szeres nagydíjgyőztes Nagl 6 nagydíjat ujjsérülés miatt kénytelen volt kihagyni.

nov 07

Prado fiesztája

Spanyolországban folyamatosan ünnepelték Jorge Pradot, az MX2 első spanyol világbajnokát. (Hegyi András)

A 17 éves Jorge Prado idén átírta a spanyol motokrossz, a motokrossz világbajnokság és a Nemzetek Krossza történetét is. Immár ő a legsikeresebb spanyol motokrosszos a vb történetében. Ő az első, aki 12 nagydíjgyőzelemmel szerezte meg az első vb-címét. Míg a Nemzetek Krosszán az első spanyol kategóriagyőztes. Prado egy csapásra nemzeti hős lett hazájában, akit az elmúlt héten folyamatosan ünnepeltek Spanyolországban.

Prado az ünnepléssorozat előtt még kénytelen volt műtőasztalra feküdni. Október 24-én korrekciós műtétje volt, azt a könyökét operálták meg ismét, amely 2017. december 23-án eltört. (A vb elején a könyöksérülése miatt nem tudott százszázalékos lenni.) Aztán következhetett az ünneplés. Prado előbb szülővárosába, a galíciai Lugoba látogatott el. Nem csak büszke spanyol, hanem büszke galíciai is. Október 30-án díszvendég volt egy labdarúgó mérkőzésen. Ő végezte el a kezdőrúgást a Lugo-Levante Király-kupa meccsen. Október 31-én tiszteletére Lugoban több ünnepséget is rendeztek. Volt motoros felvonulás, a városházán is fogadták, akit a legfontosabb helyi újság Lugo legjobb sportolójának is megválasztott. Lugo város lakói pedig szintén óriási ünneplésben részesítettek. Prado több mint 2 órán át csak autogramokat osztogatott.

November 4-én a spanyol fővároshoz, Madridhoz közel fekvő Valdemorilloban folytatódtak az ünnepségek Prado tiszteletére. Valdemorilloban gyűltek össze Spanyolország összes részéből a motokrosszosok, hogy gratulálhassanak történelmi vb-címéhez. Több versenyt rendeztek, Ő volt az egyik díjátadó. Prado a versenyek alatt folyamatosan kommentátorkodott, míg egy tiszteletkör erejéig végigmotorozott a pályán, amelyet nagyon jól ismer, hiszen többször is versenyzett rajta. Prado kétszer megnyerte a Madridi Tartományi Bajnokságot. Emellett 2013-ban itt nyerte meg a Red Bull Give Me Five eseményt.

Prado azóta a leghíresebb spanyol motokrosszossá vált, akitől Valdemorilloban is hosszú sorokban kértek aláírást.

nov 01

Cairoli ralizott

A 9-szeres világbajnok második szenvedélye a ralizás. Idén sem hagyta ki a holtszezonban. Először vezetett Skodát, de egy baleset miatt fel kellett adnia a versenyt. (Hegyi András)

Antonio Cairoli, ahogy szokása, idén is nagyon elfoglalt a holtszezonban. Jövő héten, november 13-án jelenik meg az önéletrajzi könyve. A könyv címe „Gyorsaság, Sár, Dicsőség. Egy élet a motokrosszért.” A 267 oldalas könyv, emellett plusz 16 oldal melléklet is található a könyvben, az első teljes önéletrajz mindenidők egyik legjobb krosszosáról. A rengeteg promóciós tevékenysége mellett pedig Cairoli természetesen mindig szakít időt arra a ralizásra is, amely a motokrossz után a második legfontosabb szenvedélye.

Annak ellenére is, hogy nincs elég ideje a tesztelésre, Cairoli immár hosszú évek óta mindig részt vesz a holtszezonban rali versenyeken is. Így volt ez az elmúlt hétvégén is. A szülőföldjén, Szicílián ralizott, ahol a Tindari-ralira nevezett be.
A kétnapos eseményen – amely aszfalt rali volt, és amely részben áthaladt Cairoli szülővárosán, Pattin is – , egy számára új autóval debütált. Az elmúlt években Citroen és Hyundai volánja mögött ralizott. Idén viszont egy Skodával, egy Skoda Fabia R5-tel versenyzett. Az első 2 etapon mindkétszer a 7. helyen végzett. A 3. etapon viszont nem volt szerencséje, egy baleset miatt ki kellett állnia. Cairoli szerencsére nem sérült meg.

okt 22

Marquez a terepmotoros MotoGP szupersztár

Vasárnap óta a spanyol Marc Marquez a gyorsasági vb legfiatalabb 7-szeres, valamint a királykategória legfiatalabb 5-szörös világbajnoka immár. Még csak 25 éves. Marquez pedig ezer szállal kötődik a terepmotorozáshoz, a motokrosszhoz is. Folyamatosan krosszozik, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az aszfalton a leggyorsabb lehessen. (Hegyi András)

Marc Marquez terepmotorosként kezdte a pályafutását. Négyévesen kapta meg az első terepmotorját. 1997 és 2001 között endurozott és motokrosszozott, hazájában volt korosztályos bajnok is. Aztán 2002-ben átpártolt a gyorsasági szakághoz, azonban sosem hagyott fel a terepmotorozással. Sőt! Hiszen amióta a MotoGP-ben versenyzik, egyre fontosabb lett a számára a terepmotorozás, a motokrossz és a dirt track.

A spanyolországi, a katalóniai Rufeában folyamatosan motokrosszozik és dirt track edzéseken vesz részt. A motokrossz edzéseken az állandó segítője egy egykori spanyol motokrossz bajnok, José Luis Martínez, aki 2015 óta Marquez személyi motokrossz edzője. Rufeában 2015 óta Marquez egy teremotoros edzőtábort is tart minden évben gyerekek részére. A Marquez Junior Motor Camp egyre nagyobb presztízzsel rendelkezik. Emellett Marquez, ha ritkán is, de részt vesz különböző enduro és motokrossz versenyeken is.

A dirt track vagy a flat track szakágban viszont Marqueznek van egy immár világhíres versenye is. 2014 óta rendezik meg Barcelonában a Superprestigio viadalt, amely Európa egyik leghíresebb dirt track eseményévé vált immár.

Régebbi bejegyzések «