jan 14

In memoriam Czuczi Győző

Gyászol a magyar motokrossz. Egy nagy öreg, az egyik alapító Czuczi Győző ma délelőtt elment. Örökre. Azonban az emléke, a munkája, az eredményei, a motokrosszért tett több évtizedes meghatározó és korszakos pályafutása itt marad velünk. Örökre. Több mint 60 évig volt tagja a magyar és a nemzetközi motokrossz társadalomnak. A hazai motokrossz egyik megalapítója, meghatározó szervezője, nélkülözhetetlen irányítója volt. Czuczi Győző neve egyet jelent a hódmezővásárhelyi motokrossz élettel. A Hódgép Sportegyesülettel. A Center Motorsport Klubbal. A Rolandringgel. Czuczi Győző neve egyet jelent a magyar motokrossz élettel. A hazai Béke és Barátság Kupa versenyekkel. A hazai világbajnoki és Európa-bajnoki nagydíjakkal. Czuczi Győző a több mint hat évtizedes motokrossz karriere alatt folyamatosan adott a hazai motokrossznak. Épített, válságokat kezelt és leginkább szenvedélyesen dolgozott érte.

Köszönjük Győző!

jan 07

A Yamaha 7 év után nyert ismét

Véget ért a háromhangvillás márka mélyrepülése. Justin Barcia révén a Yamaha 7 év után nyert ismét a szuperkrossz királykategóriájában. (Hegyi András)

2012-ig a Yamaha nagyon büszke lehetett magára a királykategóriás szuperkrosszban. A géposztály történetének az első sikerét a Yamaha szerezte meg 1974-ben. Majd a Yamaha szinte folyamatosan sikeres volt. 1974 és 2012 között csak 6 olyan idény volt, amelyekben a Yamaha nem tudott győzni. 1975-ben, 1976-ban, 1986-ban, 1987-ben, 1989-ben és 1996-ban nem született Yamaha győzelem a királykategóriás szuperkrosszban. 1997 és 2012 között viszont a Yamaha folyamatosan szállította a sikereket. A Yamaha leghosszabb győzelmi sorozatát azonban követte a leghosszabb nyeretlenségi sorozata. 2013 és 2018 között sikertelen volt a Yamaha. Igaz ebben nagy szerepe volt annak is, hogy 2011 és 2015 között nem volt gyári csapata a Yamahának.

A Yamaha győzelmei szezononként a 250/450 szuperkrosszban
1974 1 győzelem
1975 nem nyert a Yamaha
1976 nem nyert a Yamaha
1977 6
1978 7
1979 7
1980 12
1981 2
1982 3
1983 4
1984 2
1985 2
1986 nem nyert a Yamaha
1987 nem nyert a Yamaha
1988 1
1989 nem nyert a Yamaha
1990 5
1991 4
1992 9
1993 2
1994 1
1995 1
1996 nem nyert a Yamaha
1997 6
1998 10
1999 8
2000 14
2001 2
2002 3
2003 8
2004 10
2005 5
2006 2
2007 1
2008 10
2009 12
2010 1
2011 5
2012 2
2013 nem nyert a Yamaha
2014 nem nyert a Yamaha
2015 nem nyert a Yamaha
2016 nem nyert a Yamaha
2017 nem nyert a Yamaha
2018 nem nyert a Yamaha
2019 1 (az 1. forduló után)

jan 07

Barcia 6 év után nyert ismét

Több márkaváltás, több csapatváltás és számos súlyos sérülés után Bam Bam Barcia végre győzni tudott a 450-es szuperkrosszban. Csak Larry Ward és Mike LaRocco nyert hosszabb nyeretlenségi sorozat után. (Hegyi András)

Larry Ward
A Nagy Madár rekorder a királykategóriás szuperkrosszban. A 90-es évek egyik sztárja Larry Ward 1989-ben debütált az egykori 250-es királykategóriában, ahol 1990-ben lett állandó résztvevő. Larry Ward pedig azonnal letette a névjegyét, hiszen a nagyon erős mezőnyben – Ward ellenfelei között szerepelt Jeff Stanton, Jean-Michel Bayle, Jeff Ward, Ricky Johnson és Johnny O’Mara is többek között – győzelemre volt képes. A biztató kezdet után azonban egy nagyon hosszú szünet következett. 1991 és 1997 között hét szezonon át Larry Ward képtelen volt a győzelemre. Csak 1998-ban, 8 év után volt képes ismét diadalmaskodni. Érdekesség, hogy Ward 1995-ben győzelem nélkül a 2. helyen végzett az összetettben, míg 1998-ban Ward a győzelme ellenére a 3. helyen zárt a pontversenyben.

Mike LaRocco
A 2-szeres amerikai bajnok Szikla a szuperkrossz királykategóriájában mindenidők egyik legkiegyensúlyozottabb versenyzőjének számít. 1989 és 2006 között folyamatosan tagja volt a szuperkrossz elitjének, ahol 1989 és 2005 között, azaz 17 egymás utáni idényben mindig éremre volt képes. Ez abszolút rekord a 250/450 szuperkrosszban. A győzelmek tekintetében azonban nem ennyire kiegyenlített a Geico Honda Team egykori vezetője, az AMA Hírességek Csarnokának a tagja. LaRocco 7 idényben volt képes győzni. A győzelmei között pedig volt egy nagyobb szünet is. 1991 és 1995 között mindig győzött, ám 1996 és 2001 között, azaz 6 szezonon át nem tudott diadalmaskodni. 1995 után 2002-ben, azaz 7 év után állhatott fel ismét a dobogó legtetejére.

Justin Barcia
A kétszeres 250-es szuperkrossz bajnok az egyik legnagyobb tehetségként költözött fel a 450-es szuperkrosszba 2013-ban. Nem is okozott csalódást. Két győzelemmel és 3 további éremmel a 4. helyen zárt a gyári hondás. Ezt követően viszont Barcia háttérbe került. Nagyon sokáig. 2014 és 2018 között, azaz 5 szezonon át képtelen volt a győzelemre, ráadásul csak 6 dobogós eredménye volt. 2014 és 2018 között 3-szor váltott csapatot. Kitették a gyári Hondától, leigazolt a JGRMX-hez, majd azt követően került be a gyári Yamaha csapathoz, hogy Davi Millsaps megsérült és visszavonult. Barcia 2014 és 2018 között motorozott Hondával, Yamahával és Suzukival is. Több kudarca volt, mint sikere. Ráadásul többször súlyosan meg is sérült, amiért több műtéten is átesett. 2014-ben térdsérüléssel, 2015-ben csípő- és lábsérüléssel, 2016-ban hüvelykujjsérüléssel, 2017-ben csuklósérüléssel, 2018-ban kézsérüléssel bajlódott. Az idei szezonnyitón aztán Justin Barcia véget vetett a hosszúra nyúlt nyeretlenségi sorozatának. 6 év után ismét ő lett a győztes.

jan 07

Véget ért Barcia és a Yamaha böjtje

Barcia 2013, a Yamaha 2012 után nyert ismét a 450-es szuperkrosszban. (Hegyi András)

A 27 éves Justin Barcia és a Yamaha végre újra győzni tudott a királykategóriás szuperkrosszban. Barcia 2013 áprilisa, azaz 89 forduló, míg a Yamaha 2012 márciusa, azaz 111 forduló után volt képes győzni újra. Barcia előtt az utolsó yamahás győztes James Stewart volt. Barcia az esős, sáros szombati viadalon a 169. yamahás diadalt jegyezte a királykategóriás szuperkrossz történetében, csak a Honda eredményesebb a Yamahánál. Barcia lett a 22. yamahás győztes, a 450-es szuperkrosszban a 3. sikerét könyvelte el: 2013-ban kétszer már nyert a Hondával. Barcia az első yamahás szuperkrossz sikerével elérte, hogy a karriere alatt első ízben vezesse a 450-es szuperkrossz összetettjét. Barcia révén a Yamaha 2010 után nyert ismét egy szezonnyitót a 450-es szuperkrosszban. 9 éve James Stewart győzött a szezon első viadalán.

A Yamaha győztesei a 250/450 szuperkrosszban
Chad Reed 35 győzelem
Jeremy McGrath 27
Bob Hannah 20
Damon Bradshaw 19
James Stewart 19
Mike Bell 11
Broc Glover 10
David Vuillemin 7
Ricky Johnson 3
Doug Henry 3
Kevin Windham 3
Ezra Lusk 2
Pierre Karsmakers 1
Rex Staten 1
Ron Lechien 1
Doug Dubach 1
Michael Craig 1
Jeff Emig 1
John Dowd 1
Joshua Hill 1
Joshua Grant 1
Justin Barcia 1

jan 04

St. Louis 1995 után hiányzik

Lezárult egy fejezet a szuperkrosszban. Az amerikai stadionok közül a St. Louis-ban található Dome fogadta folyamatosan a leghosszabb ideig a szuperkrosszt. 1996 és 2018 között mindig volt a stadionban verseny. Idén viszont 24 év után először nem lesz szuperkrossz a Nyugat Kapujában. (Hegyi András)

Csak a stadion neve változott, a stadion azonban ugyanaz volt, ahol St. Louis-ban szuperkrosszt rendeztek 1996 és 2018 között. 1996 és 2001 között Trans World Dome-nak, 2002 és 2016 között Edward Jones Dome-nak, majd 2017 és 2018 között The Dome at America’s Centernek hívták azt a stadiont, ahová a szuperkrossz ellátogatott St. Louis-ban. Azaz 23 éven keresztül ugyanabban a stadionban rendezték meg a szuperkrosszt a Missouri-állambeli St. Louis-ban. Ez rekord a szuperkrossz történetében. Egyetlen más amerikai stadionban nem rendeztek ilyen hosszú ideig szuperkrosszt.

A St. Louis-ban található Dome-ban a szuperkrossz történetének sok fontos eseménye zajlott le. Itt nyerte meg az első szuperkrossz győzelmét a francia Stephane Roncada, az új-zélandi Ben Townley és az amerikai Blake Wharton. Míg itt nyerte meg az utolsó szuperkrossz sikerét Ricky Carmichael és James Stewart is. A St. Louis-ban található Dome-ban Carmichael és az ausztrál legenda Chad Reed győzött a legtöbbször. Mindketten 5-5 sikerre voltak képesek. Míg a márkák közül a Yamaha és a Kawasaki a legeredményesebb. Mindkét márka 11-szer vette be St. Louis-t.
Lezárult egy fejezet a szuperkrosszban. Az amerikai stadionok közül a St. Louis-ban található Dome fogadta folyamatosan a leghosszabb ideig a szuperkrosszt. 1996 és 2018 között mindig volt a stadionban verseny. Idén viszont 24 év után először nem lesz szuperkrossz a Nyugat Kapujában. (Hegyi András)

Csak a stadion neve változott, a stadion azonban ugyanaz volt, ahol St. Louis-ban szuperkrosszt rendeztek 1996 és 2018 között. 1996 és 2001 között Trans World Dome-nak, 2002 és 2016 között Edward Jones Dome-nak, majd 2017 és 2018 között The Dome at America’s Centernek hívták azt a stadiont, ahová a szuperkrossz ellátogatott St. Louis-ban. Azaz 23 éven keresztül ugyanabban a stadionban rendezték meg a szuperkrosszt a Missouri-állambeli St. Louis-ban. Ez rekord a szuperkrossz történetében. Egyetlen más amerikai stadionban nem rendeztek ilyen hosszú ideig szuperkrosszt.

A St. Louis-ban található Dome-ban a szuperkrossz történetének sok fontos eseménye zajlott le. Itt nyerte meg az első szuperkrossz győzelmét a francia Stephane Roncada, az új-zélandi Ben Townley és az amerikai Blake Wharton. Míg itt nyerte meg az utolsó szuperkrossz sikerét Ricky Carmichael és James Stewart is. A St. Louis-ban található Dome-ban Carmichael és az ausztrál legenda Chad Reed győzött a legtöbbször. Mindketten 5-5 sikerre voltak képesek. Míg a márkák közül a Yamaha és a Kawasaki a legeredményesebb. Mindkét márka 11-szer vette be St. Louis-t.

jan 03

Hegyi András: 46 kérdés a 46. amerikai királykategóriás szuperkrossz bajnokság előtt

1. A gyári husqvarnás Jason Anderson képes lesz a címvédésre?
2. Anderson új csapattársa, a 3-szoros 250-es amerikai bajnok Zach Osborne mikor tér majd vissza a kulcscsonttörése és a műtétje után?
3. Milyen eredményekre lesz majd képes privát husqvarnásként a skót Dean Wilson?
4. A KTM vezérkrosszosa, a francia Marvin Musquin megszerzi az első 450-es amerikai bajnoki címét?
5. Musquin teljesen felépült a novemberi térdsérülése után?
6. Hogy fog teljesíteni Musquin új csapattársa, a 3-szoros 250-es amerikai bajnok Cooper Webb, aki az elmúlt két szezonban óriási csalódást okozott a gyári Yamahánál?
7. A KTM-es Blake Baggett képes lesz megszerezni az első 450-es győzelmét a szuperkrosszban?
8. Mire lesz képes Justin Bogle, Baggett új csapattársa az első KTM-es idényében?
9. Folytatódik az európai márkák menetelése a 450-es amerikai szuperkrosszban, ahol 2015 óta csak a KTM és a tulajdonában lévő Husqvarna volt képes bajnoki címre?
10. Milyen hatása lesz a KTM vezetőcseréjének? Roger De Coster immár a KTM és a Husqvarna észak-amerikai igazgatója, míg Ian Harrison lett a KTM gyári csapatának a vezetője.
11. Mire lesz képes a magyar származású Alexander Nagy a KTM nyergében?
12. A gyári kawasakis Eli Tomac végre begyűjti az első 450-es szuperkrossz bajnoki címét?
13. 2017 és 2018 után idén is a 4-szeres bajnok Tomac győz a legtöbbször?
14. Joey Savatgy, Tomac új csapattársa mire lesz képes az első 450-es idényében?
15. Savatgy versenyképesebb lesz a 450-ben, mint a 250-ben, ahol sosem lett bajnok?
16. 2014 után ismét bajnok lesz a Kawasaki?
17. A Honda véget vett a nyeretlenségi sorozatának és végre bajnok lesz 2003 után?
18. A gyári hondás német Ken Roczen végre bajnok lesz a 450-es szuperkrosszban?
19. Roczen mire lesz képes a 2017-es és a 2018-as súlyos sérülései után?
20. Roczen 2017 után ismét győzelemre lesz képes?
21. Roczen csapattársa, Cole Seely mire lesz képes a tavalyi súlyos sérülése után?
22. A hondás Justin Brayton 2018 után ismét a szezon meglepetése lesz?
23. A 35 éves Brayton idén is képes lesz nyerni?
24. Brayton csapattársa, Malcolm Stewart teljesen kiheverte a decemberi bukását, amelyet az olaszországi Torinóban szenvedett el?
25. 2009 után újra bajnok lesz a Yamaha?
26. Justin Barcia 2013 után ismét diadalmaskodik majd a 450-es szuperkrosszban?
27. Barcia új csapattársa, Aaron Plessinger hogy fog szerepelni az első 450-es idényében?
28. Plessinger jobban fog teljesíteni a gyári Yamaha csapatban, mint Cooper Webb?
29. Hogy fog szerepelni Matthew Bisceglia az első yamahás szezonjában?
30. Mire lesz képes a 37 éves Chad Reed a Suzuki nyergében?
31. Chad Reed mindenidők legidősebb győztese lesz?
32. Gyári suzukisként Reed még főszereplő lehet?
33. Reed újonc csapattársa Justin Hill képes lesz meglepetésre?
34. A Suzuki 2010 után ismét bajnoki címet ünnepelhet?
35. Mikor térhet vissza a párizsi Bercy Supercrosson súlyos arc- és fejsérüléseket szenvedő suzukis Weston Peick?
36. Ki lesz a legjobb újonc?
37. A gyári csapatok versenyzői fölényben lesznek?
38. A sérülések ismét meghatározó tényezők lesznek?
39. Mi lesz a sorsa az eltiltott Broc Tickle-nek?
40. A kiegyensúlyozottság vagy inkább a győzelmek száma lesz a meghatározóbb?
41. Hány győztes lesz?
42. Lesz új győztes?
43. A legnagyobb sztárok, Eli Tomac, Jason Anderson, Ken Roczen és Marvin Musquin közül kerül ki majd a bajnok?
44. Ki lesz a meglepetés ember?
45. Ki lesz a szezon negatív meglepetése?
46. Ki lesz a bajnok a 46. királykategóriás amerikai szuperkrosszban?

jan 03

Nashville debütál, St. Louis 24 év után hiányzik

A 46. amerikai szuperkrossz bajnokság naptára 4 helyen különbözik a 2018-as menetrendtől. (Hegyi András)

A floridai Tampa, amely tavaly 1999 után tért vissza, kimaradt a naptárból. A Utah-állambeli Salt Lake City 2016, a Massachusetts-állambeli Foxborough 2017, míg a Missouri-állambeli St. Louis 1995 után nem fogadja a szuperkrosszt. Detroit, a Motorváros és a New Yorkhoz közeli East Rutherford viszont 2017 után visszatér. A Colorado-állambeli Denver 1996 után szerepel ismét a szuperkrossz naptárban, míg a countryzene otthonának számító Nashville első ízben fogadja a szuperkrossz bajnokságot.

Január 5. Anaheim
Január 12. Glendale
Január 19. Anaheim
Január 26. Oakland
Február 2. San Diego
Február 9. Minneapolis
Február 16. Arlington
Február 23. Detroit
Március 2. Atlanta
Március 9. Daytona
Március 16. Indianapolis
Március 23. Seattle
Március 30. Houston
Április 6. Nashville
Április 13. Denver
Április 27. East Rutherford
Május 4. Las Vegas

jan 03

Erősebb mezőny, mint 2018-ban

Most szombaton startol a 46. amerikai szuperkrossz bajnokság. A 450-es királykategóriában a mezőny színvonalasabb, mint egy éve. (Hegyi András)

Amerika első számú motorkerékpáros bajnokságának, a 450-es szuperkrossz sorozatnak, amely egyet jelent a szuperkrossz vb-vel, a mezőnye idén is ultraszínvonalas. A 2019-es mezőny nagyon sokszínű, de ami még ennél is fontosabb, telis tele van nagy sztárokkal. Több sztár nevezett be, mint a 2018-as idényben.
2018-ban csak egyetlen korábbi bajnok, az ausztrál Chad Reed volt tagja a mezőnynek, idén viszont már két bajnokkal indul a sorozat, hiszen a 37 éves örökifjú Reed mellett ott van a 2018-as bajnok Jason Anderson is.
Idén 14 olyan bajnok szerepel a mezőnyben, akik korábban vagy az amerikai szuperkrosszban, vagy az amerikai motokrosszban szereztek már bajnoki címet. A 14 bajnokot Eli Tomac (4-szeres amerikai bajnok), Chad Reed (4), Ken Roczen (3), Cooper Webb (3), Zach Osborne (3), Jason Anderson (2), Aaron Plessinger (2), Justin Barcia (2), Blake Baggett (1), Dean Wilson (1), Justin Bogle (1), Marvin Musquin (1), Malcolm Stewart (1) és Justin Hill (1) alkotja. 2018-ban 13 korábbi bajnok motorozott a 450-es szuperkrosszban.
Egy valamiben azonban nem változott a mezőny 2018-hoz képest. Ugyanúgy, mint egy éve, 2019-ben is 8 olyan krosszos van a mezőnyben, akik már győztek a 450-es szuperkrosszban. Ez a 8 krosszos Chad Reed (44 győzelem), Eli Tomac (21), Ken Roczen (11), Jason Anderson (7), Marvin Musquin (6), Justin Barcia (2), Cole Seely (1) és Justin Brayton (1).

dec 27

Rekorderek

Mind a világbajnokságon, mind Amerikában, mind a Nemzetek Krosszán sorra dőltek meg a rekordok. (Hegyi András)

Jason Anderson
A 25 éves Ember történelmi eredményeket ért el a királykategóriás amerikai szuperkrosszban, a szuperkrossz vb-n és a legfontosabb európai szuperkrossz versenyen, a franciaországi Bercy Szuperkrosszon. Anderson az első krosszos, aki Husqvarnával lett 450-es amerikai szuperkrossz bajnok és szuperkrossz világbajnok, és ő az első krosszos, aki Husky nyergében nyert a Bercy Szuperkrosszon is. Az első krosszos, aki Amerikában nem japán motorral tudott szuperkrossz bajnok lenni mind a kiskategóriában, mind a királykategóriában. 2014-ben KTM-mel lett 250-es szuperkrossz bajnok. Míg Anderson révén a Husqvarna az egyetlen márka, ami 3 különböző kategóriában is szuperkrossz bajnoki címmel büszkélkedhet. A Husky az 500 és a 250 után a 450-ben is a csúcsra ért 2018-ban. Anderson egy másik rekordot is elért: ő az egyetlen királykategóriás szuperkrossz bajnok, akinek nincs győzelme az amerikai motokrossz bajnokságban.

Eli Tomac
Eli Tomac ismét nem lett bajnok a 450-es szuperkrosszban, azonban a 450-es amerikai motokrossz bajnokságban és a Monster Energy Kupán remekelt. Tomac immár 21 győzelemmel rendelkezik a királykategóriás szuperkrosszban, ezzel neki van a legtöbb győzelme azon versenyzők között, akik sosem voltak bajnokok. A 450-es motokrosszban viszont megvédte a 2017-es bajnoki címét. Jeff Emig és Ricky Carmichael mellett Tomac a 3. kawasakis krosszos, aki egymás után két bajnoki címre volt képes a királykategóriás amerikai motokrosszban. Tomac az első, aki zsinórban két bajnoki címet jegyzett a négyütemű KX450F nyergében a 450-es Nationalben. Tomac a Monster Energy Kupában az első kétszeres győztes lett, aki Ryan Villopoto és Marvin Musquin mellett a 3. krosszos, aki a hibátlan teljesítményével, a 3 futamgyőzelmével bezsebelhette az 1 millió dolláros főnyereményt.

Justin Brayton
A veterán Justin Brayton többszörösen átírta a 450-es amerikai szuperkrossz történetét. Immár ő a legidősebb győztes a szuperkrossz királykategóriájában, míg immár ő várt a legtovább az első győzelmére is. Nagyon sokáig Mike LaRocco volt a 450-es szuperkrossz legidősebb győztese. A Szikla 2004-ben 33 évesen, egy hónaposan és 8 naposan nyert. Brayton viszont 33 évesen, 11 hónaposan és 24 naposan jutott a csúcsra. Brayton Andrew Short egykori rekordját is felülmúlta. Short 2012-ben a 9. idényében és a 87. versenyén szerezte meg az első győzelmét a 450-es szuperkrosszban. Brayton viszont a 11. idényében és a 131. versenyén ünnepelhette meg az első sikerét a 450-es szuperkrosszban.

Jeffrey Herlings
A 24 éves holland szupersztár fantasztikus rekordokkal és óriási fölénnyel gyűjtötte be a karriere első királykategóriás világbajnoki címét. Mindenidők leghosszabb vb-szezonjában, a 20 fordulós, 40 futamos idényben 4 korábbi világbajnok ellenében káprázatos módon, nagyon magabiztosan, történelmi rekordokkal ért a csúcsra. Ráadásul úgy, hogy egy nagydíjat sérülés miatt ki is kellett hagynia. A királykategória történetében Herlings az első, aki 17 nagydíjgyőzelemre volt képes egy idényben. A vb történetében Herlings az első, aki 15 kettős futamgyőzelmet jegyzett egy szezonban. A vb történetében Herlings az első, aki 33 futamgyőzelmet aratott egy szezonban. Míg a vb történetében Herlings az első, aki egy szezonban több mint 900 pontot szerzett.

Jorge Prado
A mindössze 17 éves spanyol tinédzser egy Jeffrey Herlings-szerű idénnyel átírta a spanyol motokrossz, a motokrossz vb és a Nemzetek Krossza történetét is. Prado lett az MX2 első spanyol világbajnoka, amivel ő a 2. spanyol világbajnok. Prado a német Ken Roczen mögött a 2. legfiatalabb világbajnok. Prado 17 évesen, 8 hónaposan és 25 naposan lett világbajnok. Prado az első a vb-n, aki 12 nagydíjgyőzelemmel szerezte meg az első vb-címét. Jeffrey Herlings, Stefan Everts és Joel Smets mellett Prado a 4. krosszos, aki egy vb-szezonban legalább 12 GP-győzelmet aratott. Prado, aki idén a legtöbbszörös spanyol nagydíjgyőztes is lett, immár 15 nagydíjgyőzelemmel rendelkezik, amivel az MX2 örökranglistáján a 3. helyen áll Jeffrey Herlings és Antonio Cairoli mögött. Prado a pontok tekintetében az első lett, aki a kiskategóriában 800 pont fölé jutott el. Prado pedig a Nemzetek Krosszán is parádézott. Prado megnyerte az MX2-es kategóriát, amivel ő lett a csapat vb első spanyol kategóriagyőztese.

Kiara Fontanesi
A női motokrossz vb legeredményesebb versenyzője idén megszerezte a 6. vb-aranyát, amellyel két rekordot ért el. Antonio Cairoli, Stefan Everts és Joel Robert mellett Fontanesi a 4. krosszos, akinek legalább 6 vb-aranya van. Míg immár signorina Fontanesi a legfiatalabb 6-szoros világbajnok is. Everts 30, Robert 29, Cairoli 27 évesen szerezte meg a 6. vb-címét, ellenben Fontanesi 2018-ban csak 24 éves volt.

Aaron Plessinger
Az egykori enduros végre bajnok lett a 4. profi idényében Amerikában. Ráadásul mind a szuperkrosszban, mind a motokrosszban. A yamahás előbb megnyerte a Nyugati-parti 250-es szuperkrossz bajnokságot, majd a 250-es Nationalt is. A 22 éves krosszos Doug Henry, Ricky Carmichael, James Stewart, Ivan Tedesco, Ryan Villopoto, Ryan Dungey, Cooper Webb és Zach Osborne mellett a 9. krosszos lett, aki ugyanabban a szezonban kiskategóriás bajnok lett mind a szuperkrosszban, mind a motokrosszban. Míg Webb mellett Plessinger a 2. yamahás, aki a kiskategóriában ugyanabban a szezonban szuperkrossz és motokrossz bajnoki címet is jegyzett.

Zach Osborne
A 29 éves Zach Osborne a Husqvarna legendája. Az amerikai motokrossz bajnokságokban ő a legsikeresebb Husqvarna versenyző, akihez számos történelmi rekord köthető a Husqvarna nyergében. Ő nyerte meg a Husqvarna első győzelmét a kiskategóriás amerikai motokrosszban. Ő nyerte meg a Husqvarna első kiskategóriás bajnoki címét mind a szuperkrosszban, mind a motokrosszban. Ő az egyetlen Amerikában, aki a kiskategóriában nem japán motorral mind a szuperkrosszban, mind a motokrosszban bajnoki címre volt képes. Míg idén Osborne lett az egyetlen, aki két egymás utáni idényben is kiskategóriás szuperkrossz bajnok lett egy nem japán motor nyergében. Osborne a Keleti-parti 250-es szuperkrosszban a Husqvarna nyergében megvédte a 2017-es bajnoki címét. Osborne, a Husky legsikeresebb amerikai menője, immár 3 bajnoki címmel büszkélkedhet a Husqvarnával.

Franciaország
Az egyéni világbajnokságon 1997 után fordult elő ismét, hogy egyetlen kategóriában sem volt francia érmes az összetettben. A 72. csapat világbajnokságon ellenben a francia válogatott 2014 óta zsinórban az 5. győzelmét aratta immár. Pedig a francia válogatott idén sem a legerősebb keretével szerepelt a Nemzetek Krosszán. A Gautier Paulin, Dylan Ferrandis, Jordi Tixier alkotta francia trió mégis győzelemre volt képes. A francia csapat az amerikai és a brit válogatott mellett a 3. alakulat lett, amely egymás után legalább 5 sikerre volt képes a Nemzetek Krosszán. Míg a francia csapat az első külföldi válogatott lett, amely győzni tudott egy Amerikában megrendezett csapat vb-n. Idén a Nemzetek Krossza 4. alkalommal látogatott el az USA-ba, ahol 2018 előtt mindig a hazaiak nyertek.

Paulin
A 28 éves Gautier Paulin az egyéni vb-n még sosem volt világbajnok, 2008 óta tagja az egyéni vb-nek, ellenben a csapat világbajnokságon legendának számít. Ő a legsikeresebb francia krosszos a Nemzetek Krosszán, ahol idén már az egymás utáni 5. diadalát aratta Paulin a francia válogatott vezéreként. Az amerikai David Bailey mellett Paulin a 2. krosszos, aki zsinórban 5 győzelmet aratott a Nemzetek Krosszán, míg az amerikai Jeff Ward és Bailey, a brit Jeff Smith, a belga Stefan Everts és Roger De Coster mellett Paulin a 6. krosszos, aki legalább 5. sikerrel büszkélkedhet a Nemzetek Krosszán.

dec 19

Reed 37 évesen is versenyzik

Az örökifjú ausztrál legenda nem hagyja abba. 2009 után ismét a gyári Suzuki csapathoz írt alá. (Hegyi András)

Chad Reed folytatja! Az elmúlt hónapokban nagy kérdés volt a 4-szeres amerikai bajnok jövője. Aztán megtörtént a nagy bejelentés, Reed aláírt a gyári Suzuki csapathoz, a JGRMX/Yoshimura Suzuki Teamhez. Reednek nagyon jó emlékei vannak a Suzukiról, hiszen 2009-ben mind a 450-es szuperkrosszban, mind a 450-es motokrosszban főszereplő volt. A 450-es Nationalben bajnok lett az RM-Z450 nyergében, ez Reed egyetlen 450-es amerikai motokrossz bajnoki címe, míg a 450-es szuperkrosszban a 2. helyen végzett. Reed 2019-ben is szeretné megismételni a korábbi suzukis teljesítményét. Egyértelműen újabb rekordokra készül 2019-ben gyári suzukisként. Egyelőre csak a szuperkrosszra írt alá.

Reed 2018-ban a saját privát csapatában motorozott, Husqvarnával versenyzett. 2019-ben azonban ismét gyári csapathoz szerződhetett, amely óriási lehetőség számára. Azt követően írt alá a JGRMX alakulathoz, hogy mindketten elégedettek voltak egymással. Reed már a nyár folyamán tesztelt a csapatnál. A 450-es National utolsó fordulójában lett a legjobb suzukis a 8. helyével, majd a holtszezonban is sikeres volt a Reed-Suzuki páros. A Monster Energy Kupán a legjobb suzukisként a 8. helyen végzett. Majd megnyerte az Óceániai Szuperkrossz bajnokságot. Ausztráliában, Sydneyben az 5. helyen végzett, míg Új-Zélandon, Aucklandben győzött. Reed tehát nagyon magabiztosan várhatja a 2019-es idényt, ahol újabb rekordokat szeretne 37 évesen.

Reed rekordhalmozó a 450-es szuperkrosszban, ahol 2002-ben debütált, 2003 óta állandó tag. Azaz 2019-ben zsinórban már a 17. idényére készül a 450-es szuperkrosszban. Reednek van a legtöbb érme: 131 dobogója van. Ő szerepelt a legtöbb döntőben: a királykategóriás szuperkrosszban 237 verseny döntőjében versenyzett. Reed az egyetlen, aki 4 márkával is győzni tudott. Mind a négy japán márkával, Yamahával, Hondával, Kawasakival és Suzukival is képes volt a diadalra. Nyert a legtöbb idényben: 11 szezonban győzött. Míg a győzelmek és a dobogók tekintetében ő a Yamaha legsikeresebb krosszosa, rekordjait 2019-ben is tovább akarja bővíteni. Ő akar lenni mindenidők legidősebb győztese, márciusban tölti be a 37. életévét. Reed Justin Brayton 2018-as csúcsát akarja felülmúlni: Brayton 33 évesen, 11 hónaposan és 24 naposan a 450-es szuperkrossz legidősebb győztese. Míg Reed a győzelmi mutatóit is meg akarja javítani. Összesen 44-szer nyert eddig a 450-es szuperkrosszban, idén megelőzheti a tabellán Ricky Carmichaelt és James Stewartot. Ami egyben azt is jelenti, hogy az amerikai összlistán, a motokrossz/szuperkrossz győzelmi listán is feljebb lépne. Reed 61-szer nyert összesen Amerikában, figyelembe véve a szuperkrossz és a motokrossz összes géposztályát. 2019-ben megelőzheti Ricky Johnsont és Bob Hannah-t is.

Régebbi bejegyzések «